نام: مشاور سرمایه گذاری خط ارزش

نوع شخصيت حقوقی: سهامی خاص

مشخصات ثبتی: شماره ثبتی: 570732    تاریخ ثبت: 14/10/1399    کشور: ایران    شهر: تهران
آدرس: بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه دفتری شرقی، پلاک7 ، واحد 2

مبلغ سرمايه‌ی پرداخت شده‌: 230 میلیارد ریال

مشخصات شركای عمده:

ردیفنام سهامدار/شریکدرصد آورده نقدتعداد سهام عادی
1مرتضی علی اکبری1428,000,000
2فرشید زرین کیا1734,000,000
3محمدرضا جلالی نسب1734,000,000
4علی خوش طینت نیک نیت2244,000,000
5ولی نادی قمی3060,000,000

2. مشخصات و سوابق حرفه‌ای و تحصيلی اعضای هيأت‌مديره، مديرعامل، مشاوران، تحليل‌گران، كارشناسان و نمايندگان سبدگردان

  • نام و نام خانوادگی: ولی نادی قمی/ رئیس هیئت مدیره

سوابق تحصیلی:

دکترا – حسابداری – دانشگاه علامه طباطبایی

فوق لیسانس – حسابداری – دانشگاه تهران

لیسانس – حسابداری – دانشگاه شهد بهشتی

سوابق شغلی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش – رئیس هیئت مدیره

گروه مدیریت سرمایه گذاری امید – عضو غیر موظف هیات مدیره

شرکت رتبه بندی اعتباری برهان – عضو هیات مدیره

شرکت بورس انرژی – عضو غیر‌موظف هیات مدیره

شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین – عضو غیر موظف هیات مدیره

شرکت تامین سرمایه نوین – مدیرعامل 

  • نام و نام خانوادگی: محمدرضا جلالی نسب / نائب رئیس هیئت مدیره

سوابق تحصیلی:

 لیسانس – حسابداری – دانشگاه آزاد اسلامی

سوابق شغلی: 

شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش- نائب رئیس هیئت مدیره

شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین- رئیس هیات مدیره

شرکت تامین سرمایه نوین- مدیرعامل مدیر بانکداری اختصاصی

  • نام و نام خانوادگی: فرشید زرین کیا / مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

سوابق تحصیلی: 

دکتری – مدیریت مالی – دانشگاه تهران

فوق لیسانس – مدیریت مالی – دانشگاه تهران

لیسانس – حسابداری – دانشگاه تهران

سوابق شغلی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش – مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

شرکت مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین – معاون اجرایی

شرکت کارگزاری ساوآفرین – مدیر معاملات

شرکت کارگزاری عمران فارس – تحلیلگر

  • نام و نام خانوادگی: رضا اکبری / مدیر سبد

سوابق تحصیلی: 

فوق لیسانس – مدیریت مالی – دانشگاه تهران

لیسانس – مهندسی متالوژی و مواد – دانشگاه تهران

سوابق شغلی:

شرکت مشاور سرمایه گذاری خط ارزش – مدیر سبد

شرکت مشاور سرمایه گذاری تأمین سرمایه نوین – کارشناس تحلیل و ارزشگذاری

شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد – تحلیلگر

شرکت کارگزاری ساوآفرین – مدیر تحلیل و معاملات

  1. خدمات قابل ارايه توسط سبدگردان و شرايط، حدود مسئوليت و كارمزد هر يك از اين خدمات و نحوه‌ی محاسبه‌ی اين كارمزدها؛

با توجه به اخذ مجوز سبدگردانی شرکت سبدگردان خط ارزش (سهامی خاص)، خدمات قابل ارائه شامل سبدگردانی اختصاصی است که طی آن شرکت سبدگردان پس از ارزیابی ریسک بر اساس خصوصیات، اهداف مالی، سطح ریسک‌پذیری، انتظارات از بازدهی و سرمایۀ هر سرمایه‌گذار سبدی متناسب او تشکیل می‌دهد. این خدمت بلافاصله پس از انعقاد قرارداد رسمی با مشتری صورت می‌گیرد. واحد سبدگردانی شرکت سبدگردان خط ارزش با تمرکز بر تیم مدیریتی خود و بهره مندی از متخصصین با تجربه بهترین خدمات را در حوزه مدیریت سبد ارائه دهد. حدود مسئولیت‌ها، اختیارات و نیز شرایط فعالیت سبدگردانی اختصاصی بر مبنای دستورالعمل تأسیس و فعالیت سبدگردان، مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و این شرکت بنای خود را بر رعایت جامع و کامل دستورالعمل مذکور قرار داده است. 

بر اساس مفاد دستورالعمل تأسیس و فعالیت سبدگردان، شرکت در محاسبه کارمزد سبدگردانی مطابق قرارداد عمل می‌نماید. کارمزد خدمات سبدگردانی در دو بخش 1- کارمزد مبتنی بر دارایی های سبد (کارمزد ثابت) و 2- کارمزد مبتنی بر عملکرد سبدگردان (کارمزد متغیر) که بر مبنای درصدی از مازاد بازدهی سبد اختصاصی نسبت به ارقام تعیین شده در قرارداد است، اخذ خواهد شد.

  1. عناوين خدماتی كه سبدگردان طی پنج سال گذشته از هر يك به تنهايی درآمدی معادل يا بيش از پنج درصد كل درآمد ارائه‌ی خدمات را كسب نموده است به تفكيك هر سال و ذكر درصد مربوطه؛

شرکت سبدگردان خط ارزش تازه تاسیس است و مورد ندارد. موارد یاد شده در صورت های مالی منتشره در سامانه کدال به طور کامل افشا می شود. (مجوز امسال اخذ شده و طبیعتا در پنجسال گذشته درآمدی از این محل شناسایی نشده)

  1. نوع اوراق بهادار يا دارايی‌های سرمايه‌ای كه سبدگردان در صورت صرفه و صلاح مشتريان و تطابق با اهداف، اصول و محدوديت‌های مربوط به هر مشتری، در سبدهای اختصاصی تحت مديريت قرار خواهد داد؛

به استناد بند 4 چهارصد و هفتمین مصوبه هیات مدیره سازمان مورخ 08/06/1396 ابلاغیه شماره 12020038 مورخ 04/03/1393 در خصوص اوراق بهادار قابل سرمایه گذاری توسط سبدگردان‌ها برای مشتریان تعریف حوزه سرمایه‌گذاری دارایی‌های تحت مدیریت توسط نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی به شرح زیر اصلاح شد:

“نهادهای مالی دارای مجوز سبدگردانی، مجازند منابع سبدهای تحت مدیریت سبدهای اختصاصی خود را در موارد زیر سرمایه‌گذاری نمایند:

1- اوراق بهادار قابل معامله در هر یک از بورس‌ها؛

2- هرگونه اوراق بهادار ثبت شده نزد سازمان به جز سهام شرکت‌های سهامی خاص؛

3- سپرده‌های بانکی تا سقف 50 درصد ارزش روز دارایی‌های تحت مدیریت در هر قرارداد سبدگردانی

4- سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان با شرایط زیر:

حداکثر سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا 10 درصد مجموع ارزش روز دارایی‌های موجود در هر قرارداد سبدگردانی مجاز است.

حداکثر تا 50 درصد از ارزش دارایی‌های اختصاص داده شده به بند فوق می تواند به سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های تحت مدیریت همان سبدگردان اختصاص یابد.”

  1. بازدهی سبدگردان كه مطابق پيوست شمارۀ 8 اين دستورالعمل محاسبه می‌شود، از ابتدای تأسيس سبدگردان يا ظرف پنج سال گذشته هركدام كمتر باشد، برای دوره‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه و سالانه حداكثر پنج روز كاری پس از پايان هر دوره؛

نحوۀ محاسبه بازده:

به منظور ارائه‌ی روشی که بتوان از طریق آن محاسبه بازده سبدگردان خط ارزش و همچنین عملکرد سبدگردان را ارزیابی نمود، از دو فرمول شناخته‌ شده جهانی تحت عناوین

اول – نرخ بازدهی پولی وزنی (MWRR) – معادل Money Weighted Rate of Return 

دوم – نرخ بازدهی زمانی وزنی (TWRR) –معادل Time Weighted Rate of Return  

استفاده می‌شود که در این پیوست چگونگی محاسبه‌ی این دو روش تشریح می‌شود.

نرخ بازدهی پول وزنی (MWRR) برای هر سبد اختصاصی محاسبه می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده تا بیانگر بازدهی هر سبد اختصاصی تحت مدیریت سبدگردان باشد. نرخ بازدهی زمان وزنی (TWRR) بیانگر بازدهی کل تمامی دارایی‌های تحت مدیریت سبدگردان است و نشان می‌دهد که سبدگردان به طور متوسط تا چه حد در مدیریت سبدهای اختصاصی تحت مدیریت خود، موفق به کسب بازدهی برای سرمایه‌گذاران شده‌است. به عبارت دیگر سرمایه‌گذاران با توجه به بازدهی سبدگردان، می‌توانند عملکرد سبدگردان را ارزیابی نموده و در مورد سپردن مدیریت دارایی خود به سبدگردان تصمیم‌گیری کنند. سبدگردان، بازدهی سبد اختصاصی را به صاحب سبد (سرمایه‌گذار) مربوطه گزارش می‌کند، در حالی‌که موظف است بازدهی سبدگردان را جهت اطلاع عموم در تارنمای خود منتشر کند.

برای مشاهده پیوست شماره 8 اینجا کلیک کنید.

  1. روش‌هايی كه سبدگردان برای تجزيه و تحليل و ارزشيابی اوراق بهادار و ناشرين اوراق بهادار يا پيش بينی روند قيمت يا عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تصميم‌گيری در مورد خريد، فروش يا نگه‌داری اوراق بهادار به‌نام مشتريان، مورد استفاده قرار می‌دهد تا حدی كه منجر به افشای اسرار تجاری وی نگردد؛

شرکت سبدگردانی خط ارزش عملیات مدیریت پرتفوی را با بررسی و مطالعه دقیق اقتصاد بین الملل، اقتصاد کالاها، اقتصاد کلان کشور، تحلیل صنایع و تحلیل شرکت‌ها و با استفاده از مدل‌های تحلیلی بازارهای مالی از جمله مدل پورتر و swot و روش‌های رایج ارزش‌گذاری انجام می‌دهد بکارگیری نرم افزارهای مالی مناسب و ترکیب آنها با روش‌های مزبور، پایه محکم و ابزار مناسبی را برای حضور پرقدرت در بازار سرمایه فراهم خواهد کرد. مبنای تحلیل در سبدگردان خط ارزش روش تحلیل بنیادی بوده و تمام عملیات سبدگردانی بر اساس گزارشات تحلیل بنیادی به انجام می‌رسد.

از تحلیل تکنیکال نیز به عنوان روش ضمنی تحلیل روند قیمت‌ها و شاخص‌ها، با هدف بررسی هیجانات بازار و نقاط ورود و خروج در هر یک از سهام‌ها و صنایع استفاده خواهد شد.

شرکت سبدگردانی خط ارزش با بکارگیری مدل‌های مبتنی بر تنزیل جریانات نقدی(DDM)، مدل‌های مبتنی بر جریان نقدی آزاد (FCF)، توجه به ارزش جایگزینی و استفاده از روش‌های ارزش‌گذاری مقایسه‌ای از جمله P/E و P/S و بر اساس EPS کارشناسی جهت ارزش‌گذاری و تحلیل اوراق بهادار استفاده می‌کند.

  1. منابع مهم اطلاعاتی كه سبدگردان برای كسب اطلاعات مورد نياز خود به آنها متكی است؛

منبع اطلاعاتی مورد استفاده در تحلیل‌های کارشناسان این شرکت، متشکل از تارنماهای اطلاعاتی مهم کشور نظیر سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت بورس تهران، فرابورس ایران، بورس کالای ایران، بورس انرژی، سامانه کدال، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی می‌باشد. روندهای قیمتی دارایی‌های پایه در بورس کالاهای خارجی و بازارهای جهانی نیز در تمامی تحلیل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  1. تضاد منافعی كه ممكن است به دليل ارائه‌ی خدمات مختلف بين منافع سبدگردان يا اشخاص وابسته و كاركنان وی با مشتريان بوجود آيد و راه‌های كنترل و حل و فصل اين تضاد منافع؛

شرکت سبدگردان خط ارزش در راستای از بین بردن تضاد منافع میان مشتریان و مجموعه شرکت قراردادهای سبدگردانی را در راستای سود مشترک تنظیم نموده و همچنین مطابق ماده 14 دستورالعمل سبدگردانی تعهد می نماید در کلیه شرایط منافع مشتریان را بر سایر دینفعان مقدم بداند. همچنین شرکت سبدگردان خط ارزش تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد و بر این اساس طبق ماده 27 دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت های سبدگردان چنانچه در خرید و فروش سهامی با مشتریان مجموعه، ذینفع باشد آن را افشا خواهد نمود.

ماده 27 درصورتی‌ که سبدگردان، ورقه‌ی بهاداری خاص را به‌نام مشتری خود خرید، فروش یا نگه‌داری می‌کند در حالی که؛ (الف) شرکت سبدگردان یا اشخاص وابسته به آن یا (ب) کارکنان سبدگردان یا اشخاص وابسته به آن‌ها، در آن ورقه‌ی بهادار مطابق تبصره‌ی 1 این ماده ذینفع محسوب می‌شوند، و سبدگردان از این موضوع مطلع بوده یا از طریق دریافت گزارش‌های موضوع تبصره‌ی 2 این ماده از این موضوع مطلع شده باشد، آن‌گاه سبدگردان موظف است بلافاصله کارکنانی که وظیفه‌ی سبدگردانی برای مشتریان را به عهده دارند، از این امر مطلع نموده، طی گزارش‌هایی که حداقل هرماه تهیه می‌شود حسابرس و امین خود را، از این موضوع مطلع کند و در گزارش‌های دوره‌ای که به مشتری می‌دهد، این موضوع را افشا نماید. اطلاعات ارائه شده به کارکنان مذکور، حسابرس، امین و مشتری در اجرای این ماده شامل موارد زیر است:

1- مشخصات ورقه‌ی بهادار

2- شرح منافع ذینفع در آن ورقه‌ی بهادار

3- تاریخ ذینفع شدن و تاریخ خاتمه‌ی ذینفعی (درصورتی‌که قبل از تاریخ گزارش، ذینفع شدن افراد موضوع این ماده خاتمه یافته باشد)

4- اطلاعات خرید و فروش اوراق بهادار یادشده به نام مشتری از زمان ذینفع شدن یا تاریخ گزارش قبلی هر کدام دیرتر است تا خاتمه‌ی ذینفعی یا تاریخ گزارش هر کدام زودتر باشد (شامل: تعداد اوراق بهادار معامله شده، تاریخ معامله، قیمت معامله، مبلغ معامله و در صورت دسترسی، مشخصات طرف معامله به تفکیک هر ورقه‌ی بهادار) و

5- اطلاعات مربوط به نگه‌داری اوراق بهادار یادشده در سبد اختصاصی از تاریخ ذینفع شدن یا تاریخ گزارش قبلی هرکدام دیرتر باشد تا خاتمه‌ی ذینفعی یا تاریخ گزارش هر کدام زودتر باشد (شامل تعداد اوراق بهادار نگه‌داری شده، قیمت تمام شده‌ی هر ورقه و قیمت تمام شده‌ی کل).

تبصره1: درصورتی‌که یک شخص از تغییر قیمت یک ورقه‌ی بهادار، به طور مستقیم یا غیر مستقیم سود یا زیان نماید یا آن ورقه‌ی بهادار برای وی حقوق یا منافعی ایجاد کند یا از معاملات آن ورقه‌ی بهادار منتفع شود یا خود ناشر ورقه‌ی بهادار محسوب شود، آن‌گاه شخص یادشده، نسبت به آن ورقه‌ی بهادار، ذینفع محسوب می‌شود. بنابراین شخص از جمله در شرایط زیر، ذینفع ورقه‌ی بهادار محسوب می‌گردد:

درصورتی‌ که مالک ورقه‌ی بهادار باشد.

درصورتی‌ که اختیار خرید یا فروش ورقه‌ی بهادار را به دیگری اعطاء یا از دیگری دریافت نموده باشد.

درصورتی‌ که ورقه‌ی بهادار را قرض گرفته یا قرض داده باشد.

درصورتی‌ که پذیره‌نویسی یا فروش ورقه‌ی بهادار را تعهد کرده باشد یا بازاریابی برای پذیره‌نویسی یا فروش ورقه‌ی بهادار را پذیرفته باشد یا مشاور ناشر در زمینه‌ی عرضه ورقه‌ی بهادار باشد یا در این موارد با دیگران مشارکت داشته باشد.

درصورتی‌که ناشر ورقه‌ی بهادار باشد.

تبصره2: کارکنان سبدگردان موظف‌اند بلافاصله پس از ذینفع شدن خود یا اطلاع از ذینفع شدن هریک از اشخاص وابسته‌ی خود نسبت به هر ورقه‌ی بهادار، موضوع را با جزئیات کامل به سبدگردان گزارش کنند. در صورت درخواست اشخاص موضوع بندهای 2 الی 7 مادۀ 26، سبدگردان موظف به ارائه‌‌ی جزییات این اطلاعات به اشخاص یاد شده خواهد بود. این اطلاعات در حدود قید شده در این ماده، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و جزییات اطلاعات به صورت محرمانه نزد سبدگردان نگه‌داری شده و در اختیار مشتریان یا سایر کارکنان (به استثنای کارکنانی که وظیفه‌ی تهیه‌ی گزارش موضوع این ماده را برای حسابرس، امین و مشتری به عهده دارند) قرار نمی‌گیرد.

  1. هر گونه رابطه‌ی تجاری اساسی كه سبدگردان با ديگران دارد و با خدمات سبدگرداني و ساير خدماتی كه سبدگردان ارائه مي‌دهد در تضاد است (نظير توافق با يك يا چند كارگزار براي انجام معاملات اوراق بهادار به‌نام مشتريان از طريق آنها)؛
    • موردی ندارد.
  1. هر گونه منافعی كه به استثناء كارمزد دريافتی از مشتری در نتيجه‌ی‌ سبدگردانی، نصيب سبدگردان می‌شود (نظير دريافت بخشی از كارمزد كارگزاری از شركت كارگزاری كه واسطه‌ی معاملات مشتريان سبدگردان می‌شود)؛
    • شرکت سبدگردان خط ارزش تازه تاسیس است و موردی ندارد.
  1. هرگونه منافعی كه ارائه‌ی خدمات سبدگردان برای اشخاص ثالث به استثناء كاركنان شركت سبدگردان، بوجود می‌آورد؛
    • شرکت سبدگردان خط ارزش تازه تاسیس است و موردی ندارد.
  1. بندهای 1، 2 و 3 از اطلاعاتی كه در اجراي مادۀ 27 بايد در اختيار مشتريان قرارداده شود و به هنگام سازی آن؛
  1. هرگونه سمت يا شغلی كه هر يك از اعضای هيأت‌مديره، مشاوران، تحليل‌گران، كارشناسان يا نمايندگان سبدگردان در ساير شركت‌ها و اشخاص حقوقی، پذيرفته يا به آن اشتغال دارند اعم از تمام‌وقت، نيمه‌وقت يا پاره‌وقت؛
    • موردی ندارد.
  1. نشانی و تلفن دفتر مركزی و هر يك از شعب يا نمايندگي‌ها و مشخصات مسئولين هر شعبه يا نمايندگی؛
    • دفتر مرکزی: تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، کوچه دفتری شرقی، شماره 7